top of page

Sousedé od Berounky poptávají možná právě vaše služby

Jako člen moc užitečné facebookové skupiny Sousedé od Berounky mám možnost sledovat, jaké produkty, řemesla a služby se v našem regionu poptávají. A tak jsem si říkal, že kdybych já byl majitelem firmy či živnostníkem, asi bych se do té skupiny přihlásil, abych viděl, jak se poptávají produkty či služby, které nabízím. A hned bych se také snažil zviditelnit.


Dnes například zrovna někdo poptává tiskárnu:


Řekněme, že jsem majitelem imaginární malé tiskárny v Letech (třeba tam opravdu nějaká je, ale já o ni nevím). Hned by mě to trklo a řekl bych si: „Aha, tak ono se o mně tady neví. Musím pro to něco udělat.“ A využil bych nejdostupnější marketingový nástroj - Facebook. Jak bych postupoval? Řekněme, že už trochu vím, jak na reklamy na Facebooku.


Zaměřil bych se především na co nejpřesnější zacílení. Nejprve bych si řekl, jak velký region chci nebo jsem schopen svojí službou pokrýt. Například dál než 25 km nechci jezdit. V zacílení lokality tedy zapíchnu připínáček do Letů a nastavím rádius +25 km. Můžu si také vybrat konkrétní obce – Lety, Řevnice, Dobřichovice, Černošice atd.


Pak bych si ohraničil věk uživatelů, třeba 25 – 60 a nastavil cílení na muže i ženy.


A nyní bych se věnoval podrobnému cílení. Řeknu si, že mojí hlavní cílovou skupinou jsou podnikatelé a živnostníci. V okénku Podrobné cílení zadám třeba slovo „majitel“ a Facebook mi ho najde a začne mi nabízet různé příbuzné výrazy, například živnostník, vlastníci malých firem, OSVČ apod. Vyberu si pro mě relevantní výrazy a přidám je do seznamu.


Mohl bych si hrát dál a zaměřit další část kampaně na jinou cílovou skupinu. Třeba využít sezónu svateb (bude letos někdy?) a propagovat tisk svatebních přání. Z výběru demografických údajů bych si mohl vybrat nesezdané páry nebo vybrat z okruhu zájmů slovo svatba. Prostě si s tím pohrát a zkusit najít nejrelevantnější výrazy.


No a potom už bych přešel na vytváření neodolatelného obsahu reklam, ale to už je zase jiná kapitola. I to se musí umět.


Reklama na Facebooku má tu výhodu, že je dostupná pro všechny typy výrobců či poskytovatelů služeb. Řemeslníky, obchody, kadeřnice, masáže, fitness služby apod. Ovšem je pravda, že dobří řemeslníci v dnešní době reklamu možná ani nepotřebují. Tedy aspoň zatím.


Je pravda, že ne každý má na systematickou komunikaci čas nebo k tomu nemá vztah či potřebné znalosti. Ale každý podnikatel by se měl komunikací zabývat, získávat nové zákazníky a budovat povědomí o své značce. Pokud na to nemá kapacitu či znalosti, měl by si najmout specialistu. Zmiňoval jsem se o tom už v minulém blogu. Nemusí to být nijak drahá záležitost. Já například nabízím svoje služby od 5 000 Kč měsíčně, samozřejmě záleží na objemu prací. Budu rád, pokud se na mě obrátíte s poptávkou či dotazy, jsem připraven na ně odpovědět.


Jan Štíhel

737 145 757

jan.stihel@gmail.com


foto: archiv autora



293 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page